Sunday, October 2, 2011

ahli baru telah tiba...5 September 2011..

Assalam..lame x mengarang citer kat blog ni..cbuk disamping x larat..hehehe..ok la..xnk buang mase..juz nk jot down a very sweet memories dis year..

Alhamdulillah..5 September 2011 yg lalu bersamaan 7 Syawal 1432H aku telah selamat melahirkan seorang puteri merangkap anak kedua di Pusat Perubatan An-Nisa' Kota Bharu Kelantan..puteriku selamat dilahirkan pada jam 1.27 am secara normal..Alhamdulillah...Syukur dgn pemberian Allah yg aku kire lengkap dgn kehadiran dua org zuriat..lelaki dn perempuan..dn seorang suami yg amat aku sayangi..

ok..skrng aku nk citer pengalaman bersalin anak kedua nie..mmg berbeza ngan anak pertama..kisahnye..4hb September tu aku ke An-Nisa' utk chck up dgn doc pakar sbb nk bersalin kt ctu..Alkisahnye..sblm jump doc..nurse tlh buat CTG..eh..btl ke..ala..chck denyutan jantung baby..dn keputusannya denyutannya sgt la laju..kemudian jmp doc..doc ckp denyutan jantung bb ni laju sgt..dia ckp xpe...kite scan dulu..klu ikut EDD 8 Sept..setelah scan keputusannya air ketuban mkn kurang..adoi..aku dh risau..lps tu ape lagi..doc ckp kene tahan wad n dipakse bersalin hari tu jgk...waaa...aku cam x ready mental n fizikal la sbb ingt nk g chck up jer...raye pun x abih ronda lg..hehehe..so nk xnk terpakse la msk wad..

ms dlm wad..aku diberi mkn ubat utk contraction..ms tu pukul 2 lbh..tnggu punnye tggu..xde rase sakit pun..dn mlm tu doc dtg chck..bukaan msh lg 1.5cm..bermakne ubt yg mkn td xde kesan..huhuhu..ape lagi..masuk ubat ikut jln bwh la plak..ms tu aku tgk jam pukul 9.20 mlm..dlm setengah jam mula rs sakit skit..tp x lame lps tu rase sakit yg x tertahan..huhuhu..sakit yg amat..dlm sakit2 tu tetibe rs basah..tgk2 air ketuban dh pecah..srh hubby pggl nurse..lps tu nurse dtg chck..die ckp dh buke 6cm..ape lagi..tolak msk labor room la..ms tu dlm kul 12 lbh..

dlm labor room..doc chck die ckp br 3cm..aik..td ckp 6cm..ni 3cm plk..adoi..klu ikut pengalaman pertama..lmbt lagi la..so doc bg ubt thn sakit tp die x bg blk bilik..sbb ade 2 kemungkinan bile bg ubt thn sakit..1..mungkin bukaan mkn cepat..2..sakit tu akan berhenti dn bersalin keesokkannyer..dlm duk thn sakit + ngantuk tu..aku ckp kt nurse yg aku dh x thn..rs cam nk keluar jer..bile nurse chck die ckp dh full..pggl doc..chck..die terkejut sbb cpt sgt..hubby ngan mama yg br je smp bilik..x smpt nk duduk..nurse cll bgth dh nk bersalin..push punye push akhirnye kul 1.27am lahirlah seorg puteri yg diberi nama NIK ANEESA MURSHIDA BT MUHAIZAM..

Alhamdulillah..bersalin anak kedua lebih mudah dn cpt berbanding ngan anak pertama..walauapapun aku bersyukur dgn rezeki yg Allah berikan..dan sekarang aku sedang berpantang di rumah mama di Kota Bharu...nway..ari ni merupakan ari ke28 pantang...hehehe..x sabar nk abih pantang..nk shopping baju aneesa...

ok..daaa.............

No comments:

Post a Comment